Infolinia, informacja o rozkładach jazdy (poniedziałek-piątek 6-19:30):
tel. 801 11 22 11
Skontaktuj się z nami:
biuro@pksgdynia.pl

Jakość obsługi

 

Naszą misją jest służenie Klientom poprzez bieżące zaspokajanie potrzeb zbiorowego transportu publicznego. Pragniemy, aby oferowana przez nas usługa kojarzona była z wysokim standardem obsługi i profesjonalnym podejściem personelu


Najczęściej zadawane pytania - stare

Gdzie można zadzwonić szukając zguby pozostawionej w autobusie PKS?

W zależności od miejsca zdarzenia, informacji udzieli dyżurny ruchu na dworcach:

Wejherowo, tel. 58 672 29 14 (poniedziałek-piątek),

Puck, tel. 58 673 27 13 (poniedziałek-piątek),

lub dyspozytor: 515 22 88 48 (sobota-niedziela).

 

Kiedy mogę wykupić bilet miesięczny lub okresowy?

Bilet miesięczny lub okresowy można wykupić dowolnego dnia miesiąca (również z wyprzedzeniem). Bilet okresowy ważny jest przez 16, 30 lub 60 kolejno następujących po sobie dni (wyłącznie w taryfie normalnej) może być ważny od dowolnego (wskazanego przez pasażera) dnia miesiąca. Bilety miesięczne i okresowe są sprzedawane na Dworcach Autobusowych w Pucku i Wejherowie, a także w punktach sprzedaży biletów w Gdyni, Kartuzach, Lęborku i Luzinie w godzinach ich funkcjonowania.

 

Czy bilet na przejazd można kupić u kierowcy?

Tak. We wszystkich autobusach w sieci PKS bilety na jeden przejazd są sprzedawane przez kierowcę z kasy fiskalnej.

 

Czy na bilety jednoprzejazdowe przysługuje zniżka szkolna lub studencka?

Nie. Na bilety na jeden przejazd nie przysługuje zniżka szkolna (lub studencka). Zniżka szkolna (lub studencka) przysługuje wyłącznie na bilety miesięczne (na wybrany miesiąc kalendarzowy). Zniżka szkolna (lub studencka) nie przysługuje także na bilety okresowe (16, 30 oraz 60-dniowe).

 

Czy emeryt lub rencista ma zniżkę na bilety jednoprzejazdowe?

Nie. Na bilety na jeden przejazd nie przysługują zniżki dla ermerytów i rencistów. Zniżki dla emerytów i rencistów nie przysługują również na bilety miesięczne i okresowe.

 

Czy w autobusie PKS wolno przewozić wózek dziecięcy lub inwalidzki?

Tak. Każdym autobusem wyposażonym w odpowiednie miejsce można przewieźć wózek dziecięcy lub inwalidzki. Wózek należy umieścić w środkowej części pojazdu vis a vis drugich drzwi. Wózek powinien być skierowany tyłem do kierunku jazdy autobusu i zabezpieczony. Jeżeli to możliwe, na własną odpowiedzialność, podróżny może umieścić wózek (złożony) w lukach bagażowych (otwieranych od zewnątrz). Za ewentualnie powstałą szkodę (zabrudzenia) odpowiada podróżny. Przewóz wózków nie jest dopuszczony w autobusach marki Autosan (posiadamy takie trzy autobusy), BMC (jeden autobus) oraz w wybranych autobusach marki Setra (posiadamy takich pięć autobusów), które nie posiadają odpowiedniej przestrzeni w środkowej części pojazdu.

 

Czy w autobusie PKS wolno przewozić rower?

Tak. Rower musi być odpowiednio zabezpieczony przez właściciela i przewożony w miejscu do tego przeznaczonym (vis a vis drugich drzwi). Przed wejściem do autobusu należy zwrócić się do kierowcy, celem uzyskania zgody na przewóz roweru. Kierujący pojazdem może odmówić wejścia do pojazdu z rowerem w sytuacji spodziewanego maksymalnego zatłoczenia pojazdu po trasie przejazdu. Na rower podróżny wykupuje bilet bagażowy wg trasy przejazdu (wg taryfy przewidzanej w regulaminie jest to od 2 do maksymalnie 4 zł). Za ewentualnie powstałą szkodę (zabrudzenia) odpowiada podróżny.

 

Czy autobusem PKS przewiozę duży bagaż podręczny, torbę lub walizkę?

Tak. Duże torby i bagaże umieszczone powinny zostać przez podróżnego w środkowej części pojazdu vis a vis drugich drzwi. Bagaż nie może zajmować miejsca siedzącego. Za przewóz bagażu podręcznego nie pobiera się dodatkowych opłat.

 

Czy za brak biletu odpowiada podróżny?

Tak. W każdym przypadku.

 

Jakie dokumenty należy posiadać podczas kontroli biletów?

Podczas kontroli biletów w autobusie PKS należy posiadać: ważny bilet na przejazd, a w przypadku biletów miesięcznych lub okresowych, dodatkowo dokument stwierdzający tożsamość podróżnego (bilet miesięczny lub okresowy jest biletem imiennym, bez zdjęcia i ważny jest - zgodnie z nadrukiem: wyłącznie z dokumentem tożsamości ze zdjęciem). Posiadając bilet ulgowy (zarówno jednoprzejazdowy, jak miesięczny lub okresowy) należy w momencie kontroli w autobusie posiadać ważny dokument uprawniający do korzystania ze zniżki.

 

Czy wolno laminować bilety miesięczne lub okresowe?

Nie. Bilety drukowane są na papierze termicznym. Laminowanie biletu spowoduje, że bilet będzie nieczytelny, a więc nieważny. 

 

Jaki bilet miesięczny (lub okresowy) jest "biletem sieciowym"?

Każdy bilet miesięczny (lub okresowy) na trasę powyżej 21km jest biletem sieciowym.

 

Co to jest "bilet sieciowy"?

Bilet sieciowy (miesięczny lub okresowy) jest ważny na dowolnej trasie przejazdu. Upoważnia podróżnego do przejazdów wszystkimi autobusami w całej sieci komunikacyjnej PKS sp. z o.o. na dowolnej trasie i uprawnia do nieograniczonej liczby przesiadek. Jest biletem imiennym.

 

Czy bilet miesięczny lub okresowy można odstąpić innej osobie?

Nie. Bilety miesięczne i okresowe są biletami imiennymi. Tzn., że nie wolno ich odstąpować innym osobom.

 

Czy można zwrócić bilet miesięczny lub okresowy, otrzymując zwrot niewykorzystanej kwoty?

Tak. W okienkach kasowych na dworcach Puck i Wejherowo. Zakupiony bilet miesięczny lub okresowy może być zwrócony do 10. dnia okresu ważności biletu, w kasie, w której został zakupiony, ale tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. zdarzenia losowe i inne, których podczas zakupu  biletu nie można było przewidzieć). Pasażer otrzymuje zwrot niewykorzystanej kwoty biletu, liczonej jako: wartość biletu / liczba dni ważności biletu x liczba dni niewykorzystanych, pomniejszonej dodatkowo o 10% wartości biletu. Potrącenia odstępnego 10% nie stosuje się, jeśli odstąpienie od umowy jest spowodowane przyczynami leżącymi po stronie przewoźnika.

 

Czy mogę wykupić bilet miesięczny lub okresowy na trasę wyłącznie w jedną stronę?

Tak. Można wykupić bilet miesięczny lub okresowy wyłącznie na przejazd w jedną stronę (TAM) na trasę do 21 km. Bilet taki nie będzie ważny na tej samej trasie w kierunku przeciwnym (POWRÓT). Za bilet wykupiony na relację przejazdu wyłącznie w jednym kierunku pobiera się połowę kwoty przewidzianej w taryfie opłat wg odległości przejazdu.

 

Czy na Dworcu Autobusowym w informacji lub u dyżurnej ruchu otrzymam bezpłatnie rozkład jazdy?

Tak. Na dworcu autobusowym w Gdyni, Pucku i Wejherowie każdy podróżny może otrzymać od dyżurnej ruchu bezpłatnie rozkład jazdy autobusu dla wskazanej trasy. Rozkłady jazdy dla podróżnych przygotowane zostały w wersji tabelarycznej dla każdego z przystanków na trasie przejazdu wybranej linii.

 

Czy mogę wykupić "bilet gminny" u kierowcy, nie podając relacji przejazdu?

Nie. Wszystkie "bilety gminne" tj. ważne w granicach administracyjnych wskazanej w taryfie gminy, są ważne zgodnie z relacją wskazaną przez pasażera. Pomimo stałej kwoty za przejazd, tj. 2,50zł - przejazd poza wskazaną relacją będzie traktowany przez kontrolerów biletów jako przejazd bez ważnego biletu. 

 

Czy w momencie awarii autobusu, mogę kontynuować przejazd następnym lub innym autobusem na podstawie tego samego biletu?

Tak. W przypadku awarii autobusu na trasie przejazdu, bilet zakupiony w autobusie, który uległ awarii - zachowuje ważność w następnym, najbliższym autobusie lub autobusie rezerwowym, zmierzającym w tym samym kierunku. 

 

Czy kierowca jest upoważniony do kontroli biletów?

Tak. Każdy kierowca PKS sp. z o.o. jest upoważniony i odpowiedzialny za kontrolę biletów. Kierujący pojazdem prowadzi odprawę podróżnych wsiadających na wszystkich przystankach, sprawdzając ważność biletów (zarówno zakupionych w kasach, jak biletów miesięcznych i okresowych). Posiadacze biletów miesięcznych i okresowych, wsiadając do autobusu, zobowiązani są do okazania ważnego biletu miesięcznego (lub okresowego) bez wezwania.

 

Czy wykupując bilet ulgowy należy posiadać przy sobie dokument uprawniający do zniżki?

Tak. W każdym przypadku. Wykupując bilet ulgowy na jeden przejazd u kierującego pojazdem, a także wykupując ulgowy bilet miesięczny, podróżny zobowiązany jest okazać (bez wezwania) ważną legitymację lub inny ważny dokument uprawniający do zniżki. Kierujący pojazdem oraz kasjer mają prawo odmówić sprzedaży biletu z ulgą, w sytuacji, gdy podróżny nie potrafi wylegitymować się dokumentem uprawniającym do ulgi lub gdy dokument taki stracił ważność. Tylko ważny dokument ze zdjęciem uprawnia kasjera lub kierowcę do sprzedaży biletu ze zniżką. Dokument uprawniający do przejazdów ulgowych należy posiadać wraz z biletem podczas przejazdu autobusem i okazać na żądanie kontrolera lub obsługi pojazdu.

 

Czy bilet okresowy (60. dniowy) jest ważny w soboty, niedziele i święta?

Nie. Pełnopłatny bilet okresowy ważny przez 60 kolejnych dni od daty wskazanej przez podróżnego na bilecie - nie jest ważny w soboty, niedziele i święta. Podróżny posiadający taki bilet okresowy (60. dniowy) podczas przejazdów autobusami PKS sp. z o.o. w soboty, niedziele i święta zobowiązany jest zakupić odrębny bilet na przejazd u kierującego pojazdem (wg obowiązującej taryfy). Bilety okresowe 16. i 30. dniowe są z kolei ważne we wszystkie dni tygodnia.

 

Czy bilet miesięczny szkolny jest ważny w dni, w których nie ma zajęć lekcyjnych?

Tak. Bilet miesięczny jest ważny od 1. do ostatniego dnia danego miesiąca, niezależnie od rodzaju dnia tygodnia - czy jest to dzień powszedni wolny od nauki szkolnej, sobota, niedziela czy święto - taki bilet jest ważny.

 

Ta strona używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie Cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej Zamknij